Arkivera dina papper för bättre ordning
Genom att skapa ett arkiv för dina papper kan du hålla bättre ordning på ditt kontor. Det är lätt att hamna i fällan att äldre och ej aktuella papper ligger framme på skrivbordet och bara tar plats. Det kan skapa en stress och du gör rätt i att arkivera dessa på ett smart sätt. Ha som vana att avsluta varje arbetspass med att ägna en stund till att plocka undan på skrivbordet. På så sätt möts du inte av ett kaos när du kommer till arbetet nästa dag.
I denna artikeln beskrivs hur du arkiverar på bästa sätt. Här hittar du tips och råd gällande hur du bäst går tillväga.
Använd mappar
Ett tips är att inte skriva ut alla dokument utan ha de digitalt på din dator. Detta för att underlätta och även spara på miljön då användning av papper måste minska för våra resurser i naturen.
Är det så att du ändå behöver ha fysiska dokument kan du placera dem i olika mappar. Märk mapparna med namn och förvara dem i bokhyllan i kontoret. På så sätt har du koll på vart de viktiga dokumenten är när du behöver dem. Du kan också skanna in dokument och lagra dem på din dator eller i molntjänster online.