Det är lätt att hamn lite i ”skomakarens barn-fällan” när man driver en webbyrå. Det som är självklart när ni jobbar med era kunders webblösningar är kanske inte lika uppenbart när ni tittar på er egen webbsida eller er social media-plattformar. Att erbjuda en bra kundsupport bör vara en självklar del av er marknadsföringsstrategi.
Tag hjälp av en etablerad aktör
Som webbyrå har ni sannolikt nödvändig expertis när det gäller marknadsföring, webbutveckling, sökordsoptimering och allt annat som hör webben till. Men kundsupport är kanske inte kompetens som ni sitter på själva. Här kan en samarbetspartner som både kan erbjuda en bra verktygslösning och god utbildning hjälpa er att lyckas med supporten.
Hjälp till självhjälp
När ni jobbar med kundsupport gäller det att vara lite ”lat men smart”. Tänk på att göra relevant information lättillgänglig för era kunder. Genom att skapa svar i en kunskapsdatabas kan ni undvika resurskrävande arbete. Det sparar tid på för er och för kunderna!
Jobba för kontinuerlig förbättring
Genom att ständigt analysera era inkommande support-ärenden kan ni kontinuerligt bli bättre på detta område. En effektiv metod är att skapa nya artiklar i er kunskapsbas för återkommande frågor. Då gör ni informationen åtkomlig för kunderna och ni slipper själva onödigt repetitivt arbete. Läs mer om detta arbetssätt här.